7 Lapis Neraka dan Katagori Penghuninya

7 Lapis Neraka dan Katagori Penghuninya
1. Neraka Syair.
Diperuntukan bagi org-org yg ingkar setelah mengetahui kebenaran,takkala datang kpd mrk pemberi peringatan.
Qs.Al-Fathir ayat 42 :
Dan mereka bersumpah dengan nama Allah dengan sekuat-kuat sumpah; sesungguhnya jika datang kepada mereka seorang pemberi peringatan, niscaya mereka akan lebih mendapat petunjuk dari salah satu umat-umat (yang lain). Tatkala datang kepada mereka pemberi peringatan, maka kedatangannya itu tidak menambah kepada mereka, kecuali jauhnya mereka dari (kebenaran),
Qs. Al-Mulk ayat 8 - 11 :
8)hampir-hampir (neraka) itu terpecah-pecah lantaran marah. Setiap kali dilemparkan ke dalamnya sekumpulan (orang-orang kafir). Penjaga-penjaga (neraka itu) bertanya kepada mereka: "Apakah belum pernah datang kepada kamu (di dunia) seorang pemberi peringatan?"
9) Mereka menjawab: "Benar ada, sesungguhnya telah datang kepada kami seorang pemberi peringatan, maka kami mendustakan (nya) dan kami katakan: "Allah tidak menurunkan sesuatu pun, kamu tidak lain hanyalah di dalam kesesatan yang besar".
10) Dan mereka berkata: "Sekiranya kami mendengarkan atau memikirkan (peringatan itu) niscaya tidaklah kami termasuk penghuni-penghuni neraka yang menyala-nyala".
11)Mereka mengakui dosa mereka. Maka kebinasaanlah bagi penghuni-penghuni neraka yang menyala-nyala.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "7 Lapis Neraka dan Katagori Penghuninya"

Post a Comment

Jangan berkomentar dengan unsur pornografi dan sejenisnya...berkomentar lah yang baik baik.